Eğitim Amaçları

Eğitim Amaçları

Küçült Yazı Tipi Büyüt

HALKLA İLİŞKİLER ve TANITIM BÖLÜMÜ-EĞİTİM AMAÇLARI/MEZUNİYET OLANAKLARI

Program, halkla ilişkiler ve tanıtım alanında görev yapabilecek bilgi, beceri, yetenek ve deneyime sahip, kişilerarası ve kurumsal iletişim sürecini yönetmeyi başarabilen, iletişim etiğinin değerlerini özümsemiş, ulusal ve uluslararası alanda mesleğe ilişkin değişim ve gelişmelerin farkında olan ve alanına uyarlayabilen, bilgi-iletişim teknolojileri ile ilgili yeterliliklere sahip, çağdaş ve analitik düşünebilen çok yönlü halkla ilişkiler uygulamacıları yetiştirmektir.

Halkla ilişkiler, çağdaş işletme ve yönetim anlayışında büyük öneme sahiptir. Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü, stratejik ve kurumsal iletişimin itibar ve imaj yönetimi, kriz yönetimi, medya ilişkileri, dijital strateji, sosyal medya stratejisi, içerik üretimi, yatırımcı ilişkileri, etkinlik yönetimi gibi farklı boyutlarında uzmanlaşan iletişim profesyonelleri yetiştirmeyi hedeflemektedir.

Bu çerçevede bölümün eğitim amaçları şu şekilde belirlenmiştir:

 

  • İletişim yönetiminde 360 derece hizmet verebilecek şekilde uzmanlaşmış,
  • İletişimin her alanında bilgi sahibi, donanımlı, teknolojik gelişmelere hakim,
  • Halkla ilişkilerin stratejik yönetimi için gerekli araştırma bilgisine sahip, problem çözme, eğilimleri analiz edebilme yeteneğiyle gündemi takip ederek, gündemi şekillendirebilen, en etkin araç ve yöntemleri seçerek bunları kullanabilen,
  • Teorik donanıma sahip, eleştirel ve analitik bakış açısıyla çok yönlü düşünme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerileri ile çalıştığı alanın gelişimine katkı sağlayacak,
  • Yaşadığı toplumun sorunlarına duyarlı, tüm canlıların haklarına saygılı, sorumlu, etik ilkelere saygılı,
  • Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir kalkınma konularında bilgili, duyarlı ve uzman,
  • Reklam ve tanıtım faaliyetlerini planlayıp yürütebilen,
  • Yaratıcı, ikna yeteneği gelişmiş, girişimci, alana yön veren ve değişim yaratan, lider iletişimciler yetiştirmeyi amaçlar

 

Mezuniyet Olanakları

İletişim teknolojilerindeki gelişmeler ile birlikte meydana gelen küreselleşme olgusu gerek siyasal, gerek ekonomik gerekse sosyal alanda kendini göstermiş ve bilginin akışı ulus ötesi bir nitelik kazanmıştır. Bununla beraber küresel bağlamda hizmet veren kurumların sayısındaki artış rekabete de hız kazandırmış, ürün ve hizmet çeşitliliğinin artış göstermesi tüketicilerdeki seçicilik hassasiyetini yükseltmiştir. Ürün ve hizmetler hakkında bilgi sahibi olmaya önem veren ve tüketim sürecinde daha seçici hale gelen bireyleri ikna edebilmek ve küresel düzleme taşınan rekabetten başarıyla ayrılmak için profesyonel halkla ilişkiler ve tanıtım faaliyetlerine kurumlar tarafından duyulan ihtiyaç ve talep her geçen gün artmaktadır.

Bu programdan mezun olacak öğrenciler;

  1. Çeşitli sektörlerde hizmet veren kurumların halkla ilişkiler ve tanıtım departmanlarında,
  2. Kurum içi ve kurumlar arası iletişim ve halkla ilişkiler uzmanı olarak kamu kurumlarında ve özel kuruluşlarda,
  3. Pazarlama uzmanı olarak dijital medya platformunda,
  4. Reklam yazarı, stratejist, grafik tasarım uzmanı, sosyal medya yöneticisi, medya planlama uzmanı olarak ilgili ajanslarda,
  5. Toplumsal sağlık kalkınmasını gerçekleştirmek üzere sivil toplum kuruluşları ve örgütlerde,
  6. Kriz yönetimi, dijital itibar yönetimi ve sosyal medya analitiği gibi alanlarda stratejiler geliştireceği alanlarda,
  7. Kendi dijital medya platformlarında
  8. Siyasal tanıtım ve pazarlamanın gerçekleştirilebilmesi bağlamında siyasal parti ve organizasyonlarında rol ve sorumluluk alabilmektedirler.